Peter Grant - Zarządzanie artstami
- Szczegóły
- Odsłony: 35669
Spis treści
Zarządzanie artstami
W '63 roku Grant wraz z John'em Schatt został zatrudniony przez organizatora koncertów Don'a Arden by być menadżerem po Wielkiej Brytanii dla wykonawców tj.: Bo Diddley, The Everly Brothers, Little Richard, Brian Hyland, Chuck Berry, Gene Vincent i The Animals. W '64 roku Grant zaczął zarządzać własnymi występami włącznie z The Nashville Teens, zespół skłądający się z samych dziewczyn o nazwie The She Trinity, The New Vaudeville Band, The Jeff Beck Group, Terry Reid i Stone The Crows. Jego zarząd został założony na 155 Oxford Street w tej samej ul. na której to jego kolega, Mickie Most, korzystał, który to ówczesniej z nim w 2i's Coffee Bar pracował. Most i Grant wspólnie założyli RAK Music Management filię należącą do Most'a wytwórni Rak Records.
Pod koniec '66 roku Simon Napier- Bell zapytał Grant'a czy by przejął kierownictwo nad zespołem The Yardbirds, którzy nieustannie dają koncerty, ale mający finansowe problemy. Mickie Most zaproponował Napier'owi- Bell, że Grant byłby atutem dla The Yardbirds, ale zanim to się stało jego przybycie było za późne by uratować zespół. Jednak to doświadczenie dało mu pomysły, które zostały później w Led Zeppelin dobrze wykorzystane. Jak wyjaśnił:
"Gdy zacząłem zarządzać Ther Yardbirds'ami ich single nie stawały się przebojami, lecz znajdowały się w obwodzie szkoły wyższej i podziemniej sceny w Ameryce. Zamiast próbować sił by puszczano ich na stacji grającej TOP40 zespołów uświadomiłem sobie, że znajdował się inny rynek. Mieliśmy swój pierwszy występ w Wielkiej Brytanii, który został zarezerwowany w miejscach jak chociażby Filmore. Scena się zmieniała".
Grant'a zarówno rozsądne podejście do organizatorów jak i też przekonująca obecność miała wpływ w zarobku, który pochodził z pierwszych koncertów The Yardbirds. Przy każdej podróży The yardbirds Grant trzymał się ich bardzo blisko by upewnić się, że wszystkie koszty zostały zredukowane do minimum, członkowie na czas dostawali wypłaty i że zespół zachował artystyczną kontrolę. W przeciwieństwie do innych menadżerów, którzy w tamtym czasie rzadko wchodzili w miejsca gdzie odbywały się koncerty grant'a podejscie było praktyczne.